Als we de supermarkt binnenlopen gaan we ervan uit dat er kaas in de koeling ligt, brood in de schappen en b"/> MHCD | Nieuws
Je bent hier: HomeNieuws
Hoofdsponsors
Handige links
MINI's pagina
Naar de MINI's pagina
keepers school
Naar de keepers's pagina
Clubprestaties
Statistieken Statistieken
deze weekdit seizoen
gewonnen gelijk verloren

BAS (% bezetting bar)
MHCD
Adres
Mixed Hockey Club Drunen
Prins Hendrikstraat 80
5151 GB Drunen

[email protected]

Ingezonden stuk

"Vanzelfsprekend”


Als we de supermarkt binnenlopen gaan we ervan uit dat er kaas in de koeling ligt, brood in de schappen en bier in de rekken. Natuurlijk, waarom niet, daar is een supermarkt toch voor. We verwachten een antwoord als we een callcenter bellen met een "simpele” vraag. En zo is een heleboel vanzelfsprekend, als we de kraan opendraaien komt er water uit en als we de weg op gaan werken de stoplichten. En waarom zouden we anders verwachten, "daar betalen we toch voor”....


Van de week kwam ik bij ons op de club, "Ons cluppie” zoals we het ook graag willen noemen. Maar is het wel onze club? Of begint het een verzamelplaats te worden waarvan we met zijn allen hopen dat het geregeld wordt. Zijn  onze verwachtingen die we hebben van "onze club” niet te hoog? Mogen we van "onze club” hetzelfde service level (??) verwachten als van de Albert Heijn? Of betekent "ons cluppie” meer?


Het verbaasde mij hoeveel onze club werd vergeleken met de consumptiemaatschappij en dat er toch vaak wordt aangegeven dat "de club” dat maar moest regelen. Maar wie is dan "de club”? Is dat een organisatie die we aan kunnen schrijven?, die verantwoordelijk is voor de afgesproken Service Level Agreement (SLA)? Of zijn "wij” dat?

Ik sprak erover met anderen, kun je dingen "eisen” van je sportvereniging? "Tuurlijk” was het meest gehoorde antwoord. Vrijwillig is tenslotte niet vrijblijvend. Mijn wedervraag was wat wij daar tegenover zetten? We "eisen” dat een vereniging het een en ander organiseert. Op de vraag wat doe jij terug voor deze vereniging werd het stil. "Contributie betalen”, was het meest gegeven antwoord, toch kwam dat er twijfelend uit. Ergens was dit een teken dat iedereen wel weet dat contributie betalen alleen niet voldoende is, maar "iets” doen blijkbaar een stap te veel schijnt te zijn.


De gemiddelde sportvereniging, en dus ook MHCD, zoekt al jaren naar manieren om mensen te betrekken bij wat ze doen en wat ze willen bereiken. Toch lukt het ze niet. Ik vraag me af waarom? Waarom is klagen over "de club” makkelijker dan je handen uit de mouwen te steken en te zeggen; "Ik heb 1-2 uurtjes per week over en kan wel wat doen!”?


Dit seizoen vieren we ons 45-jarig jubileum. We hebben met zijn allen een beetje extra ingelegd en we gaan dit vieren. Alle mijlpalen moet je vieren, maar we mogen ook vooruit kijken naar de komende mijlpalen en we zullen onze schouders eronder moeten zetten om de volgende mijlpalen te halen.


Het bestuur zal uiteindelijk wel weer een oproep plaatsen voor vrijwilligers. Hoe mooi zou het zijn als ze een week daarna een oproep moeten plaatsen voor een vrijwilligers-stop??


Zou dat niet "vanzelfsprekend" moeten zijn……..?



Reageren op het nieuws?

:) = :( = 8) = O-) = ;) = :*) = -:-) = :O = :9 = L) = ^O^ =
Sponsoren



Vandaag jarig
  • Britt Geelen
  • Marjolijn de Gouw
Zoeken
Mededelingen
Uitslagen

D1 - HC Oirschot D1 : 5-4
D2 - Berkel Enschot D3 : 2-2
D3 - Hockey Geldrop D3 : 1-0
D4 - HC Tilburg D12 : 1-2
H1 - HC Waddinxveen H1 : 5-3
H2 - M.H.C. Goirle H2 : 1-4
H3 - Were Di Tilburg H8 : 5-4
HVETA - Hockey Club Uden HA : 7-0
HVETB - Hockeyclub 's-Hertogenbosch HG : 1-0
JD1 - Berkel Enschot Berkel-Enschot DJ3 : 0-12

Alle uitslagen
Recente verslagen
Nog geen verslagen.
Clubcompetitie
1.     Heren 1 Beker
2.     Meisjes C4 Zaal
3.     Jongens A1
4.     Jongens A1 Zaal
5.     Meisjes D4 Zaal

Hele clubcompetitie
Laatste reacties
10:17   -   JA1 Zaal KAMPIOEN
12:48   -   MC4 Zaal KAMPIOEN
10:22   -   JA1 KAMPIOEN!!!
13:29   -   Winst voor Oliver
Naar de KNHB site KNHB